מדיטציה בתנועה

הגוף הוא הבית שלנו, העוגן, ומקור ידע וחוכמה. במדיטציה בתנועה התנועה היא ספונטנית, לא מחושבת, ולכן היא מביעה גם את החלקים הלא מודעים שבנפש. באמצעות התנועה ניתן להתחבר דרך הגוף ללא מודע האישי והקולקטיבי ולחקור את המרחבים הלא מוכרים שבנפש, את אלה שלא נגישים לנו בחיי היומיום.

מדיטציה בתנועה הינה דרך עבודה המאפשרת לנו להעמיק ולפתח את התקשורת והיחסים שלנו עם עצמנו, עם עולמנו הפנימי, להתחבר לעצמי האותנטי ולטרנספרסונאלי.  הגוף, הנפש והרוח נמצאים כמו כלים שלובים בקשר גומלין  ולכן ניתן להשפיע על הנפש דרך הגוף ולהפך.

במדיטציה בתנועה, מתאפשר לנו מרחב להתנסות, לחוות ולחקור את כל חלקנו, את מי שאנחנו. להתחבר ל- ‘עצמי היצירתי’, לחבק את הלגיטימציה להשתנות מרגע לרגע, ולרקוד את החלקים המנוגדים המתקיימים בתוך כולנו, “המוארים והחשוכים”, “המעודנים והפראים”, “הזכריים והנקביים”.  לתת להם ביטוי , לנוע על הרצף שביניהם ולהגמיש את המעברים.

במדיטציה בתנועה, אנחנו נעצום עיניים, נתבונן פנימה ונקשיב לתנועה הפנימית: דחף, אימפולס, תחושות, רגשות, לדימויים, מראות, זיכרונות ודמיונות. בקצב אישי נאפשר להן מקום וביטוי דרך תנועת הגוף. בשפתנו התנועתית הייחודית ננוע את כל מה שעולה, חולף, צץ או צף מתוכנו, ללא/ למרות/ ואף-על-פי השיפוטיות והביקורתיות. באופן זה נלמד ללוות ולהכיל את עצמנו על כל גוונינו ולנוע במצבי תודעה שונים .

מהתנסות להתנסות, אנו נזהה את הדפוסים, האמונות והתפיסות שמנהלים, מקבעים, מקטינים ומצמצמים אותנו ונבין את התפקיד שלהם בחיינו, ואת המקור להיווצרותם. עצם המודעות וההכרה בהם יובילו תהליך של שינוי במערכת היחסים שלנו עם עצמנו, טלבניית קשר המושתת על התבוננות והקשבה פנימה, על אמון ותקשורת מכבדת, תומכת, חומלת, מקבלת ואוהבת.

עם הזמן, מתוך האמון המחודש בעצמנו, אנו נפתח תחושת חופש להתמסר לאי הידיעה, לאפשר ללא מודע האישי והקולקטיבי לדבר דרך גופנו באופן אותנטי וללא הפרעה.  נשכלל את הקשר והתקשורת עם הנפש המדברת איתנו ומספרת לנו על עצמנו בסמלים, דימויים, במיתוסים, חלומות ונלמד לתרגם את שפתה לשפתנו המדוברת. באופן זה נפתח את המודעות העצמית ונרחיב את התודעה ונחווה עצמנו גוף-נפש-רוח כישות שלמה לא מושלמת.

את החוויה הזו ואת הכלים הללו אנו ניקח איתנו אל חיי היומיום, אל מערכות היחסים השונות והמגוונות בחיינו, ובאמצעות רישומיי החוויה והכלים החדשים נוכל להכיל ולנהל את רגשותינו, מחשבותינו, לשנות ולעצב את מציאות חיינו.